نشست رئیس کل دادگستری سمنان با مسئولین واحد‌های ثبتی سراسر استان برگزار شد 

14:02 - 03 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۵۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست رئیس کل دادگستری سمنان با مسئولین واحد‌های ثبتی سراسر استان برگزار شد 
رئیس کل دادگستری استان سمنان در سومین روز از ایام هفته قوه قضائیه در اداره کل ثبت اسنادواملاک استان در جمع اعضای شورای قضایی، معاونین و مدیران واحد‌های ثبتی سراسر استان حاضر شد.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی در سومین روز از ایام هفته قوه قضائیه در اداره کل ثبت اسنادواملاک استان در جمع اعضاء شورای قضایی، معاونین و مدیران واحد‌های ثبتی سراسر استان حاضر شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای جلسه با تبریک خجسته ایام هفته قوه قضائیه و گرامی داشت یاد و خاطره اولین رئیس دستگاه قضا شهید آیت الله بهشتی گفت: تکالیف و سیاست‌های مدون و ارزشمندی برای تحقق فرامین هشت گانه مقام معظم رهبری برای سازمان ثبت اسناد و املاک تدوین شده و انتظار می‌رود تحقق برنامه‌ها در استان سمنان در موعد مقرر حاصل شود.

عبدالهی در ادامه با تاکید به نهادینه کردن موضوع تثبیت اراضی کشاورزی استان سمنان در سال جاری افزود: پیش بینی شده بوده ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی تا هفته قوه قضائیه سال ۱۴۰۲ تثبیت شود اما ۵۴ درصد آن انجام شده؛ انتظار می‌رود مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک استان با همراهی موثر، اجرای این طرح را هرچه زودتر پیگیری و محقق کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به بهبود برخی از عملکرد‌های واحد‌های ثبتی سراسر استان اشاره و خاطر نشان کرد: در تشکیل پرونده‌های ثبتی موضوعاتی از قبیل بهره برداری از فناوری الکترونیک، اسکن اوراق ثبتی، چینش و تنظیم مرتب و صحیح اوراق پرونده‌های سنتی، بایگانی مرتبط پرونده‌ها و مصون سازی واحد‌های بایگانی اسناد از آسیب حشرات و مراقبت صحیح از اموال مردم در انبار‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

عبدالهی، با تقدیر از اهتمام آن سازمان در موضوعاتی از قبیل وصول معوقات بانکی، حمایت از تولید و اشتغال در صدور پروانه‌های کسب و کار، ثبت و تاسیس شرکت‌ها، تثبیت اراضی زراعی و اجرای طرح‌های تشویقی برای هدایت روستائیان به ثبت اراضی زراعی، تاکید کرد: هرکاری که منتهی به جلب رضایت مردم شود، عمل خیر است و معادل آن نزد خداوند باری تعالی محفوظ است و از جمیع تلاش‌های کارکنان این سازمان قدردانی می‌شود و امید است با بهبود عملکرد‌ها خدمت رسانی به مراجعین تسهیل شود.

 در این جلسه مدیران واحد‌های ثبتی سراسر استان به صورت ویدئوکنفرانس ارتباط داشتند و برخی از آنان با طرح موضوعاتی از رئیس شورای قضایی استان سمنان ارشاد قانونی لازم را کسب کردند. 

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *